کابل شبکه CAT7 لگراند SFTP روکش LSZH طول 500 متر

کابل شبکه یا کابل چیست؟

کابل شبکه یا کابل به هم تابیده به کابل هایی اطلاق می شود که از ان برای انتقال دیجیتال اطلاعات استفاده کرد. این کابلها انواع بسیار متفاوتی دارند که در این مطلب بیشتر با آنها اشنا می شویم.کابل شبکه بر اساس پهنای باند، سرعت، نویزپذیری، جنس روکش و… به چندین دسته تقسیم می‌شود. اما به‌طور استاندارد کابل‌های شبکه به دسته‌های Cat1 تا Cat8 تقسیم می‌شوند. این دسته‌ها از Cat1 (کوتاه شده Category 1 یا دسته ۱) شروع و به Cat8 می‌رسند. هر چه دسته‌بندی کابل‌های شبکه بالاتر باشد، تکنولوژی ساخت آن‌ها و در نتیجه سرعت انتقال اطلاعات، پهنای باند و نویزپذیری آن‌ها بهبود پیدا می‌کنند.در این مقاله با ما همراه باشید تا شمارا با کابل کابل شبکه CAT7 لگراند SFTP اشنا کنیم.

مشخصات کلی

حداکثر طول سگمنت هر کابل به شبکه 100 متر است.
رنگ سیم های کابل به صورت زیر است:
سفید سبز – سبز – سفید نارنجی – نارنجی – سفید آبی – آبی – سفید قهوه ای – قهوه ای

انواع کابل شبکه از نظر نوع محافظ

پوشش یا محافظ نقش مهمی در حفاظت انواع کابل دارد. کابلهای شبکه انواع بسیار متفاوتی از نظر نوع محافظ دارند اما رایجترین آنها عبارتند از:

  • کابل UTP: کابل شبکه بدون غلاف محافظ
  • کابلهای STP: کابل شبکه دارای غلاف محافظ
  • کابل S-UTP: کابل شبکه روکش دار بدون غلاف محافظ
  • کابلهای U-FTP: کابل شبکه با فویل محافظ برای سیم ها
  • کابل SFTP: کابل شبکه دارای غلاف محافظ و روکش رز ورقی

کابل شبکه CAT7 لگراند SFTP

کابل شبکه CAT7

کابل‌ شبکه CAT7 به عنوان یکی از مدرن‌ترین و سریع‌ترین کابل‌های شبکه شناخته می‌شوند و در نتیجه از آن‌ها در شبکه‌هایی که نیاز به سرعت و پهنای باند بسیار بالا دارند استفاده می‌شود.کابل‌ شبکه CAT7 علاوه بر روکش هر رشته سیم در درون آن‌ها، یک روکش مضاعف هم دارند که رشته‌های درونی این کابل لن را پوشش می‌دهد . در نتیجه باعث می‌شود از آن‌ها در شبکه‌های حساس و مدرن که نیازمند سرعت بسیار بالای انتقال اطلاعات هستند، استفاده شود.

کابل‌ شبکه CAT7، روکش ضخیم‌تری نسبت به نسل‌های پیشین خود دارند که باعث می‌شود نرخ تضعیف و تداخل سیگنال در آن‌ها، کاهش پیدا کند و اطلاعات با صحت بیشتری از طریق آن‌ها، منتقل شود.طوری که این کابل‌های شبکه، می‌توانند در طول 50 متر، اطلاعات را با سرعت 40 گیگابیت در ثانیه انتقال دهند.همچنین در آزمایشگاه، سرعت انتقال اطلاعات برای کابل‌ شبکه CAT7 و در طول 15 متر، به 100 گیگابیت در ثانیه رسیده است که از آن‌ می‌توان به عنوان انقلابی در عرصه کابل‌های شبکه یاد کرد.

 

کابل شبکه CAT7 لگراند SFTP

کابل شبکه CAT7 لگراند SFTP روکش LSZH طول 500 متر

این مدل از کابل شبکه لگراند از نوع SFTP می باشد که دارای شیلد و فویل برای محافظت بیشتر در برابر نویز است و در طبقه بندی Cat7 قرار دارد که آخرین نسل از تکنولوژی کابل ها می باشد.روکش این مدل از کابل شبکه لگراند از نوع LSZH است که در صورت سوختن دود سمی تولید نمی کند. متراز کابل بصورت قرقره 500 متری است.

کابل شبکه CAT7 SFTP لگراند از معدود کابل های شبکه دارای استاندارد Cat7 در ایران است. کابل های شبکه دارای این استاندارد می‌توانند به صورت استاندارد سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهند.

این کابل شبکه در مدل SFTP می‌باشد که دارای فویل و شیلد برای محافظت انتقال دیتای کابل نویز  اطراف می‌باشد.معمولا از کابل شبکه لگراند زمانی استفاده می‌شود که نیاز به کابل‌کشی شبکه در کنار برق و محلی که دارای نویز بیشتر است استفاده می‌شود.

کابل شبکه CAT7 لگراند SFTP

فروشگاه آراد شبکه از سال 93، به عنوان یک تامین کننده و توزیع کننده با داشتن ارتباطات و همکاری با واردکنندگان کابل های با کیفیت و داشتن استانداردهای ملی و بین المللی و عرضه ی کالاهای با کیفیت، یکی از موفق ترین فروشگاه های حضوری و اینترنتی در زمینه ی فروش کابل دوربین و شبکه و تجهیزات می باشد.

برای مطالعه بیشتر و بازدید از سایت از طریق این لینک اقدام کنید

keyboard_arrow_up