کابل شبکه CAT6 SFTP اشنایدر اکتاسی با پوشش LSZH طول 500 متر

برای برقراری ارتباط در شبکه‌های کابلی و یا در هر شبکه دیگر ما نیازمند کابل شبکه هستیم. کابل شبکه ارتباط بین دو یا چند کامپیوتر، سرور، روتر و … را فراهم می‌کند.

برای این‌که هر نوع اطلاعاتی بخواهد از هر کدام از این دستگاه‌ها ارسال و یا دریافت شود، باید مراحل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خاصی را طی کند که این مراحل شامل دسته‌بندی اطلاعات، کدگذاری آن‌ها، مشخص شدن مبدأ و مقصد اطلاعات و بسیاری مراحل دیگر است.

کاربرد کابل شبکه

در  شبکه های محلی از کابل به عنوان محیط انتقال و به منظور ارسال اطلاعات استفاده می گردد. متداول ترین نوع کابل های چهار زوجی که در انتقال اطلاعات استفاده می گردد، کابل های بهم تابیده می باشند. کابلهای UTP بصورت چهار زوج 100 اهمی می باشند که هر دو زوج، به هم تابیده اند.  کابل های UTP دارای استانداردهای متعددی می باشند که در گروههای (Categories) متفاوت Cat 5, Cat 5e, Cat 6 , Cat7  تقسیم شده اند.

کابل شبکه CAT6

Cat6یا Category6 یک استاندارد کابل اترنت است که توسط اتحادیه صنعت ارتباط از راه دور و اتحادیه صنایع الکترونیکی (EIA/TIA) معرفی شد. CAT6 نسل ششم از زوج کابل های اترنت بهم تابیده شده است که در شبکه های خانگی و اداری مورد استفاده قرار می گیردتجهیزات. کابل هایCAT6 با استانداردهای نسل های قبلی خود یعنی کابل های CAT5 و CAT5e سازگار است.

کابل شبکه CAT6 در مقایسه با نسل های پیشین خود، به خصوص کابل شبکه CAT5 و CAT5e، روکش ضخیم تری نیز دارند. جنس روکش بیرونی کابل ها از نوع PVC و LSZH یا LSOZ می باشد، که برای مراکز حساس تر معمولا از روکش LSZH استفاده میکنند.

با وجود اینکه استاندارد اترنت برای طول 100 متر است، اما کابل های شبکهCAT6  اطلاعات در طول 35 تا 55 متر را (این تفاوت به خاطر مقدار تداخل سیگنالی است) با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه انتقال می دهند. کابل شبکه CAT6 در شبکه های مبتنی بر اترنت کارایی دارند. یعنی تمام شبکه های 10BASET،100BASE-TX،1000BASE-T و درنهایت شبکه های 10 GBASE-T.

واقعیت های اساسی دیگر در مورد کابل CAT6:

• در انتهای کابل ها، کانکتورهای RJ-45 قرار می گیرد (مانند نسل های قبلی کابل های اترنت)
• نسخه ارتقایافته آن CAT6a نامیده می شود تا سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می کند.

کابل شبکه CAT6 SFTP اشنایدر اکتاسی با پوشش LSZH طول 500 متر

کابل شبکه اشنایدر تحت دو برند اشنایدر اکتاسی و اشنایدر دیجی لینک عرضه می شود.اشنایدر کابل های شبکه باکیفیت و با عملکرد بالای خود را تحت برند اکتاسی وکابل های شبکه خانگی و اداری خود را با برند دیجی لینک تولید می کند. این کابل ها در انواع بدون شیلد (UTP) و شیلددار (SFTP) در بازار قابل عرضه هستند.

جنس مغزی این کابل تماماً از مس بوده و کابل های اکتاسی دارای قابلیت نصب افقی در شبکه های محلی را هستند. فروش کابل شبکه CAT6 SFTP اشنایدر بصورت قرقره‌ای می‌باشد که طول آن 500 متر است. این کابل ها در انواع بدون شیلد (UTP) و شیلددار (SFTP) در بازار قابل عرضه هستند.

روکش کابل :

کابل LSZH در اصطلاح عام به عنوان کابل ضد حریق شناخته می شود و جنس روکش آن LSZH و به رنگ سبز تولید می‌شود. این نوع کابل شبکه در برابر سوختن مقاوم است و در هنگام سوختن گاز سمی تولید نمی کند. این کابل دارای روکش LSZH است که از با کیفیت ترین روکش کابل موجود در بازار است.

 

نحوه خرید و مشاوره رایگان

keyboard_arrow_up