کابل های مخابراتی دوزوج 06 هوایی cca متراژ 500 متر

کابل مخابراتی چیست؟

هر نوع هادی که جریان برق را از خود  عبور دهد و توسط موادی از محیط اطراف خود عایق باشد را کابل می نامند. مهمترین و بیشترین عایقی که در ساختمان کابل ها بکار میرود عبارتند ازP.V.C)پلی وی نیل کلراید) که پرتو دور یا پلاستیک نامیده می شود با ما همراه باشید تا  .کابل های مخابراتی دوزوج را به شما معرفی کنیم

با توجه به گسترش کابل مخابراتی با روکش مواد پلاستیکی بعد از جنگ جهانی دوم، روز به روز مصرف آن افزایش یافت و در قرن حاضر جانشین کابل های کاغذی شده است. معمولا ماده اصلی این کابل ها مس و مواد حاصل از صنایع پتروشیمی است.

در میان انواع کابل ها،کابل مخابراتی پر استفاده ترین و مهمترین و محبوب ترین کابل ها به شمار می روند، این نوع از کابل ها بیشترین استفاده را در تاسیسات شهری و خانگی دارند. کابل مخابراتی در دسته بندی کابل های ارتباطی قرار می گیرد و وظیفه انتقال اطلاعات و دیتا را بر عهده دارد. با توجه به طبقه بندی که برای این کابل ها در نظر گرفته شده است، می توان این کابل های ارتباطی را در دو دسته کابل های مسی و نوری تقسیم نمود.

کابل های مخابراتی دوزوج

استفاده از کابل های مخابراتی در شهرهای بزرگ

در شهرهای پرجمعیت یک مرکز تلفن نمی‌تواند جوابگوی نیازهای مردم باشد. چنانچه ظرفیت مرکز خیلی زیاد انتخاب شود، سبب بالا رفتن هزینه‌ها خصوصا در نواحی غیر متراکم می‌شود. از نقطه نظر فنی نیز موقعی که فاصله یک مشترک تا مرکز تلفن بیش از حد مجاز باشد. مقاومت الکتریکی و تضعیف خط مشترک زیاد، در نتیجه تفهیم مکالمات تلفنی کمتر می شود. پس بهتر است بر تعداد مراکز تلفن افزوده شود. برای ارتباط بین مشترکین مراکز مختلف یک شهر از کابل ارتباطی استفاده می‌شود. قطر سیم کابل ارتباطی 0.6 ، 0.8 و 0.9 میلیمتر است و انتخاب نوع سیم کابل بستگی به حداکثر تضعیف مجاز بین دو مرکز دارد.

کابل های مخابراتی دوزوج 06 هوایی cca متراژ 500 متر

امروزه با الکترونیکی شدن تمامی سیستم ها شاهد اتصالات مختلفی بین دستگاه های مختلف الکترونیکی هستیم. مانند اتصال شبکه های کامپیوتری – اتصال کابل های اینترنت و تلفن. روش های زیادی برای ارتباط و اتصال دستگاه ها وجود دارد. که البته این روش ها به دو گروه کلی بی سیم (Wireless) و یا اتصالات مبتنی بر کابل و سیم (Wire) می باشد. بی شک استفاده از انواع کابل ها برای ارتباطات بهتر خواهد بود نسبت به ارتباطات بیسیم. چرا که سیم و کابل تحت تاثیرات محیطی قرار نمی گیرند و اگر اتصالات به صورت کامل بوده باشد شاهد یک اتصال بدون نویز خواهیم بود.

منظور از کابل های مخابراتی دوزوج این است که این نوع سیم ها به مانند سیم های برق و … دارای رشته های تکی نیستند، بلکه رشته ی فلزی داخلی (هسته سیم) در داخل یک پک کابل چندین سیم دیگر وجود دارد، منظم به یکدیگر پیچیده و کابل زوجی را به وجود آورده، استفاده از سیم زوجی مزیت های زیادی دارد.

مغزی یا همان هادی کابل 2 زوج فویلدار CCA از جنس آلومینیوم است. کابل های مخابراتی دو زوج فویلدار CCA دارای روکش بیرونی PVC طوسی رنگ است. کابل های دو زوج مخابراتی CCA دارای سطح مقطع (قطر مغزی) 0.6 میلی متر است.

شما میتوانید برای سفارش محصول مورد نظر خود از طریق این لینک اقدام نمایید.

 

کابل های مخابراتی دوزوج

ادرس اینستاگرام ما

keyboard_arrow_up