مشخصات کابل شبکه CAT6 SFTP اشنایدر اکتاسی با پوشش LSZH طول 500 متر

نحوه نامگذاری کابل شبکه ( دسته بندی های کابل LAN)

کابل شبکه بر اساس پهنای باند ، سرعت ، نویز پذیری و یک سری ویژگی های خاص به چندین دسته تقسیم می شوند. هر چه دسته بندی کابل های شبکه بالا تر برود سرعت انتقال اطلاعات ، پهنای باند بیشتر و نویز پذیری آن کمتر می شود.

نحوه نام گذاری و دسته بندی هر کابل شبکه با توجه به ارتقاء و ویرایش هایی که در آن کابل به وجود می آید، انجام می شود. به طور مثال کابل شبکه Cat5 به Cat5e تبدیل شد. و e آخر CAT5e به معنی Enhanced بهبودیافته است.زیرا سرعت انتقال اطلاعات از 10 مگابایت بر ثانیه به 100 مگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرد. همین طور این مورد را در دیگر دسته بندی های Cat8 , Cat7 , Cat6 نیز می بینیم. به طور مثال در کابل Cat6a منظور از a آخر Augmented  به معنی افزایش است، زیرا پهنای باند در کابل Cat6a از 250 مگاهرتز به 500 مگاهرتز افزایش یافت. زمانی که در یک کابل شبکه تغییرات زیادی به وجود می آید یک دسته بندی جدید به وجود می آید. و تغییرات کوچک تری که بر روی آن اعمال می شود در داخل همان دسته بندی تغییراتی شکل می گیرد.

چند نوع کابل شبکه داریم؟

کابل های شبکه در دو نوع شیلد دار و بدون شیلد وجود دارند. کابل شبکه در حالت کلی به دو دسته ی STP و UTP تقسیم می شوند. البته هر یک از این دسته ها منحصرآ به زیر مجموعه های دیگری تقسیم می شوند.STP مخفف واژه ی Shielded Twisted Pair به معنی زوج به هم تابیده ی شیلد دار است.وجود شیلد در کابل ها به منظور جلوگیری از نویزهای داخلی و خارجی است. UTPمخفف واژه ی Unshielded Twisted Pair  به معنی زوج به هم تابیده ی بدون شیلد است که فاقد حذف نویز ها می باشد.

کابل شبکه زوج سیم به تابیده

کابل شبکه در کابل کشی ساختیافته اقتصادی ترین و البته بیشترین کابلی که مورد استفاده قرار میگیرد کابل های زوج سیم بهم تابیده است که نسبت به مدیاهای دیگر بوده و نصب آن آسانتر می باشد و همچنین ابزار نصب آن نیز هزینه بر نمی باشد. توجه داشته باشید که کابل های FTP,SFTP,ScTP و سایر موارد نمونه های از کابل STP می باشند.

کابل شبکه CAT6 SFTP اشنایدر اکتاسی با پوشش LSZH طول 500 متر

کابل شبکه CAT6 SFTP اشنایدر اکتاسی مشتمل بر 4 زوج سیم تمام مس بهم تابیده می باشد که به هر زوج سیم Twisted Pair گفته می شود. کلمه مخفف SFTP بجای عبارت Sheilded & Foilded Twisted Pair قرار گرفته است بدین معنی که این نوع کابل شبکه دارای یک پوشش فویل فلزی بدور کل 4 زوج سیم و البته یک لایه شیلد فلزی بر روی فویل فلزی می باشد و بخاطر همین ساختار بهتر است که کلمه مخفف بصورت SF/UTP آورده شود.

نحوه خرید کابل شبکه CAT6 SFTP اشنایدر اکتاسی با پوشش LSZH طول 500 متر

keyboard_arrow_up