جستجو

محصول پیشنهادی

جدیدترین محصولات

آخرین مقالات

باما تماس بگیرید

راهنمای خرید کابل شبکه نگزنس

راهنمای خرید کابل شبکه نگزنس

کابل کشی شبکه در بسیاری از مکان ها از جمله مشاغل، مدارس، شرکت های بزرگ و غیره استفاده می شود. به طور خاص، این کابل ها رسانه ای هستند که از طریق آن اطلاعات از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل می شود. در مقاله راهنمای خرید کابل شبکه نگزنس به طور خاص به نکاتی مهم اشاره خواهیم کرد.

حوزه فناوری به سرعت در حال تغییر است. حتی در چند سال گذشته، تغییرات عظیمی در ابزارها و زیرساخت‌های تکنولوژیکی رخ داده است. یکی از این تغییرات افزایش دستگاه های الکترونیکی است که از شبکه های بی سیم به جای شبکه های سیمی استفاده می کنند. و همانطور که شبکه های بی سیم بیشتر و بیشتر محبوب می شوند – برای خانه ها و مشاغل به طور یکسان – به راحتی می توان فکر کرد که شاید دیگر نیازی به استفاده از کابل نداشته باشیم. اما کابل کشی مزایای خاص خود را دارد که قبل از تصمیم گیری مهم در مورد شبکه باید به آنها توجه کرد.

برند کابل شبکه نگزنس

برای بیش از یک قرن، Nexans نقش مهمی در الکتریکی شدن سیاره ایفا کرده است و متعهد به برق‌رسانی آینده است. این گروه مسئولیت را به سمت دنیای جدید برق رسانی هدایت می کند: ایمن، پایدار، تجدیدپذیر، کربن زدایی شده و قابل دسترس برای همه.

این گروه پیشرو در طراحی و ساخت سیستم‌های کابلی و خدمات در چهار حوزه تجاری اصلی است: ساختمان و مناطق، ولتاژ بالا و پروژه‌ها، صنعت و راه‌حل‌ها و مخابرات و داده.

Nexans اولین شرکت صنعت خود است که بنیادی را ایجاد کرده است که از ابتکارات پایدار حمایت می کند که دسترسی به انرژی را برای جوامع محروم در سراسر جهان فراهم می کند. این گروه متعهد می شود تا سال 2030 به بی طرفی کربن کمک کند.کابل شبکه نگزنس

انواع کابل شبکه نگزنس

باید به این نکته اشاره کرد که تمامی کابل‌های شبکه دارای عبارتی به نام (CAT) می‌باشد.  اعدادی که بعد از عبارت (CAT) قرار می‌گیرند نشان دهنده حداکثر سرعت انتقال و پهنای باند قابل پشتیبانی کابل شبکه هستند. این دسته بندی از CAT3 شروع شده و تا CAT8 ادامه دارد که هرچه عدد آن بالاتری می‌رود، یعنی از سرعت بالاتری پشتیبانی می‌کند.

بیایید تا با یک مثال این موضوع را بیان کنیم:

کابل شبکه نگزنس CAT5e SFTP دارای سرعت انتقال داده ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و پهنای باند ورودی ۱۰۰ مگاهرتز می‌باشد. اما  کابل شبکه نگزنس CAT7 SFTP دارای سرعت و پهنای باند بیشتری است. در واقع این نوع از کابل شبکه دارای سرعت انتقال داده تا 10 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند ورودی 600 مگاهرتز است.

انواع کابل شبکه نگزنس براساس نوع شیلد

در ادامه نوشتار راهنمای خرید کابل شبکه نگزنس به انواع کابل شبکه براساس نوع شیلد میپردازیم.

  • UTP 
  • SFTP
  • FTP

کابل شبکه UTP به کابل‌هایی میگویند که شیلد ندارند و در مقابل نویز و پارازیت از مقاومت کمتری نسبت به کابل شبکه شیلددار برخوردار هستند. در نتیجه یک کاربر در هنگام خرید کابل شبکه باید این نکته را در نظر داشته باشد که آیا محیط مورد نظرش از لحاظ نویز در چه سطحی قرار دارد. اگر نویز محیط کم است می‌توان از کابل شبکه بدون شیلد استفاده کرد. اما اگر نویز در محیط زیاد است به هیچ وجه نباید این کابل را برای کابل کشی انتخاب کرد.

کابل شبکه FTP به کابل‌هایی میگویند که فاقد شیلد ولی دارای فویل می‌باشد. و همین مسئله باعث شد تا این نوع کابل در برابر نویز و پارازیت مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. در بعضی از مواقع افراد با عبارتی به نام SFTP مواجه می‌شوند و نمی‌دانند که FTP و SFTP چه تفاوتی با یکدیگر دارند.

کابل شبکه SFTP به کابل‌هایی میگویند که علاوه بر فویل، دارای شیلد نیز می‌باشند که اثرات نویز را به شدت کاهش می‌دهد. نگزنس STTP یکی از بهترین انواع کابل شبکه موجود در بازار است. که هر کاربر می‌تواند بدون در نظر گرفتن میزان نویز محیط از آن استفاده کند.

همچنین بخوانید: انتخاب بهترین کابل شبکه

کابل شبکه نگزنس cat6 sftp

در سیستم کابل کشی ساختمانی و سیستم کابل کشی جامع مسکونی استفاده می شود. فرکانس تست سیستم محافظ Cat6 می تواند به 250 مگاهرتز برسد. و سازگاری فرکانس تست سیستم محافظ Cat6 می تواند به 250 مگاهرتز برسد.

کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP از سری محصولات شرکت نگزنس فرانسه می باشد. که همینطور که مشخص است از نوع SFTP می باشد یعنی یک شیلد بافته به دور کابل پیچیده شده است. که باعث می شود نویز و تداخل های الکترومغناطیسی کاهش پیدا کند. این کابل شبکه به صورت 4 زوج سیم در رنگ های مختلف می باشد. به صورت دو به دو در هم تنیداند.

کابل شبکه نگزنسcat6 sftp

کابل شبکه نگزنس cat6 utp

کابل شبکه نگزنس Cat6 UTP دارای روکش LSZH نارنجی رنگ است. این روکش در صورت آتش دود و شعله سمی تولید نمی کند. استاندارد Cat6 که در این کابل از سرعت هایی تا 1 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند 250 مگاهرتز پشتیبانی می کند.

این کابل شبکه از نوع U/UTP یا همان UTP است به این معنی که هیچ گونه شیلد یا فویلی در آن به کار نرفته است، بنابراین بیشتر مناسب استفاده در تجهیزات شبکه UTP است. عدم استفاده از شیلد در این کابل باعث می شود که توانایی حذف نویز و تداخل الکترومغناطیسی (EMI) را نداشته باشد. اما این امر به این معنی نیست که کیفیت پایینی دارد و از این کابل می توان برای بیشتر کاربردهای عادی استفاده کرد.

کابل شبکه نگزنسcat6utp

از کجا کابل شبکه  نگزنس بخریم؟

فرقی نمی‌کنه شما برای چه هدفی این کابل را خریداری می‌کنید، مهم اینه که بتوانید بهترین کارایی را از اون ببینید. در این راهنمای خرید کابل شبکه ما تلاش کردیم تا نکاتی مهم را برایتان بازگو کنیم. لازم به ذکر است موقع خرید به مشخصات کابل لن زیر توجه کنید:

  • مدل کابل
  • جنس روکش
  • جنس هادی
  • انعطاف‌پذیری
  • مقاومت
  • قیمت

کابل شبکه نگزنس: انتخابی ایده‌آل برای شبکه‌های پرسرعت

کابل شبکه نگزنس SFTP تست فلوک با کیفیت بالا، سرعت و پهنای باند قابل اعتماد، یک انتخاب عالی برای شبکه‌های پرسرعت است. این کابل از رشته‌های مسی به هم تابیده شده تشکیل شده است که با لایه‌های عایق و محافظ پوشیده شده‌اند. این لایه‌های محافظ شامل فویل و شیلد بافته شده هستند. که به کاهش نویز و تداخل الکترومغناطیسی (EMI) کمک می‌کنند.

مزایای  خرید کابل شبکه نگزنس SFTP تست فلوک:

  • سرعت بالا: این کابل‌ها می‌توانند از سرعت‌های گیگابیتی و بالاتر پشتیبانی کنند و برای استفاده در شبکه‌های پرسرعت ایده‌آل هستند.
  • کاهش نویز: لایه‌های محافظ فویل و شیلد بافته شده به کاهش نویز و تداخل الکترومغناطیسی (EMI) کمک می‌کنند که می‌تواند کیفیت سیگنال را بهبود بخشد.
  • کیفیت بالا: این کابل‌ها از مواد باکیفیت تولید و از طول عمر طولانی برخوردار هستند.
  • مناسب برای مصارف مختلف: این کابل‌ها برای استفاده در محیط‌های مختلف مانند خانه‌ها، ادارات و مراکز داده مناسب هستند.
  • پاس کردن تست فلوک: این کابل‌ها به طور خاص برای پاس کردن تست‌های سختگیرانه فلوک طراحی شده‌اند که کیفیت و عملکرد آنها را تضمین می‌کند.

اگر به دنبال یک کابل شبکه باکیفیت و قابل اعتماد برای شبکه خود هستید، کابل شبکه نگزنس SFTP تست فلوک یک گزینه عالی است.

قیمت کابل‌های SFTP باتوجه به طول، نوع کانکتور، دسته بندی و برند متفاوت است.

keyboard_arrow_up