کابل های شبکه cat6 SFTP LSZH

کابل های شبکه cat6 SFTP LSZH

از تجهیزات پسیو شبکه به شمار می روند که از آنها به منظور برقراری اتصال میان دستگاه های شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. کابل های شبکه در انواع کابل فیبر نوری، کابل کواکسیال و کابل های زوج به هم تابیده موجود هستند که با توجه به اندازه و توپولوژی شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. بر اساس اندازه شبکه می توان از کابل شبکه با متراژهای مختلف استفاده نمود.

کابل‌های شبکه در چند نوع استاندارد تولید می‌شوند که هر کدام برای اهداف خاصی استفاده می‌شوند. امروزه از سه نوع کابل شبکه برای انتقال داده‌ها استفاده می‌شود:

  •  زوج تابیده‌شده یا Twisted Pair
  •  کواکسیال
  •  فیبر نوری

شیلد و فویل

اصلی ترین و دلیل اصلی تابیده شدن کابل های شبکه به یکدیگر جلوگیری از نویز پذیری آنها می باشد. رنگ های اصلی کابل شبکه وظیفه ی ارسال سیگنال های مثبت و رنگ های فرعی کابل شبکه وظیفه ی ارسال سیگنال های منفی رابرعهده دارند، جنس مغزی کابل شبکه بسته به نوع کابل میتواند مس یا آلمینیوم و یا آلیاژی از مس و المینیوم باشند.

انواع استاندارد های کابل شبکه

Cta5

کابل های Cat5 از گونه UTP هستند که البته دیگر چندان مورد توجه قرار نگرفته و حتی خرید و تهیه کابل های آن به سختی صورت می گیرد. حداکثر پهنای باند آنها 100 مگاهرتز است و سرعت آنها به حداکثر 100 مگابیت در ثانیه می رسد. حداکثر مسیری که توسط این کابل پوشش داده می شود  100 متر است. این استاندارد در حال منقضی شدن است.

Cat5e

دومین استاندارد با نام Cat5e شناخته می شود که پسوند e در آن به معنی Enhanced است. استاندارد Cat5e به منظور جلوگیری از تداخل ناخواسته در سیم کشی طراحی شده که البته دارای ویژگی های بهبود یافته دیگر نیز بود. Cat5e نیز با فرکانس موثر 100 مگاهرتز، دارای سرعت انتقال حداکثر 1000 مگابیت در ثانیه است. این پروتکل نیز از ویژگی ارتباط UDP پشتیبانی کرده و یکی از مزایای آن قیمت مناسب است که استفاده آن را گسترش داده است.

Cat6

استاندارد Cat6 ؛ در Cat6 یک پوشش محافظ اضافی بر روی کابل ها قرار داده شده است که برای کاهش تداخل و بهم ریختگی سیگنال ها ایجاد و طراحی شد. اما مهمترین مزیت آن پیکربندی UTP یا STP در کنار فرکانس 250 مگاهرتز است. در نتیجه با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه پهنای باند مناسبی را در اختیار خواهید داشت. اما یکی از نقاط ضعف Cat6 محدودیت در مسافت است که به 55 متر محدود شده است و در صورت افزایش این مسیر، سرعت آن حتی تا 1 گیگابیت در ثانیه نیز کاهش خواهد یافت. به دلیل ساختار Cat6، قیمت نهای کابل شبکه Cat6 مقداری از کابل های شبکه Cat5e گران تر است.

Cat6a

پروتکل Cat6a به همراه پسوند a به معنی Augmented است. این استاندارد کابل هایی که با فرکانس 500 مگاهرتز سازگار هستند. دومین مزیت آنها، ضخامت و حفاظت بیشتر است. بر خلاف مدل ساده Cat6 می توان طول کابل کشی را تا 100 متر نیز گسترش داد. پروتکل Cat6a از استاندارد STP پشتیبانی کرده و سرعت 10 هزار مگابیت یا حداکثر 10 گیگابیت در ثانیه را ارائه می کند. کابل های Cat6a را برای مواردی از جمله کاربردهای صنعتی و شرایط غیر خانگی  پیشنهاد می کنیم.

Cat7

در نهایت به یکی از پیشرفته ترین فناوری های موجود، یعنی Cat7  این پروتکل ضمن پشتیبانی از SSTP، دارای فرکانس 600 مگاهرتز است. سرعت 10 هزار مگابیت یا حداکثر 10 گیگابیت در ثانیه نیز برای این فناوری صادق است؛ با این وجود محدودیت مسافت آن، می تواند در تصمیم گیری شما موثر باشد. Cat7 در مسافت های طولانی ، سرعت 10 گیگابایت در ثانیه را در اختیار کاربران قرار می دهد؛ در مسافت های کوتاه (15 متر) این استاندارد می تواند سرعت حداکثر 100 گیگابایت در ثانیه را نیز برای نقل و انتقال بدست آورد. استاندارد Cat8 همچنان در حال تدوین مراحل نهایی است تا با سرعت و پهنای باند بیشتر راهی بازار گردد. Cat7 برای سیستم های پایگاه اطلاعات، حرفه ای، سرور و … بسیار مناسب است.

کابل های شبکه cat6 SFTP LSZH

اگر بخواهیم به معایبی از این محصول اشاره کنیم میتوان به پوشش آن به ایجاد دود و شعله زیاد در هنگام سوختن و سمی بودن دود حاصل از سوختن (بر خلاف روکش LSZH) اشاره کرد.

این کابل از نظر حذف نویز و تداخل الکترومغناطیسی از کیفیت خوبی نیز برخوردار است. کابل شبکه لگراند Cat6 SFTP در رنگ آبی تولید و ارائه می شود. بسته بندی کابل شبکه لگراند از نوع حلقه های چوبی است و هر رول آن 500 متر طول دارد.

نکته قابل توجه این است که بهتر است از این کابل در شبکه هایی بکار رود که از تجهیزات شبکه لگراند بهره می برند، چراکه بیشترین سازگاری را با تجهیزات لگراند دارد. البته استفاده کردن از آن در سایر شبکه ها نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد. از مهم ترین ویژگی کابل SFTP لگراند این است که قادر به گذراندن تست های فلوک چنل و پرمننت با هدروم بسیار بالا می باشد.

مشخصات

  • طول کابل شبکه : 500 متر
  • تست فلوک : دارد
  • نوع تست فلوک : چنل پرمننت
  • استاندارد : CAT6
  • رده بندی ( پوشش بدنه ): SFTP
  • برند : لگرند (LEGRAND)
  • کشور ساخت : فرانسه

 

شما همراهان گرامی می توانید برای مشاوره رایگان و خریدی آسان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

keyboard_arrow_up