کابل مخابراتی چیست؟ بررسی ویژگی های کابل مخابراتی

کابل مخابراتی چیست؟

در صنعت برق از اصلی ترین وسایل برای هدایت انرژی الکتریکی سیم و کابل ها هستندکابل وسیلهای است که از دو یا چند سیم هادی الکتریکی تشکیل شده و معمولاً در غلاف محافظی قرار دارد و برای انتقال برق بکار میرود .در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع کابل مخابراتی از کابل مسی گرفته تا فیبرنوری را به شما معرفی کنیم.

توسعه سریع تکنولوژی پتروشیمی در ساخت مواد پلاستیکی جهت عایق کردن و غلاف کابل های ماشین‌آلات مدرن و سهولت حمل و نقل و کاربرد در شبکه‌های برق و شبکه‌های مخابراتی باعث گسترش روز افزون استفاده از کابل و انواع مختلف آن شده است. در طی چند دهه اخیر پیشرفت هایی در تمامی زمینه‌های علمی و فرهنگی به خصوص ارتباطات صورت گرفت. و شناخت مسائل و مشخصات ارتباطی نه تنها جز لاینفکی از زندگی می‌باشد، بلکه بدون چرخش و حرکت منابع اطلاعاتی و ارتباطی حیات اجتماعی انسان ها غیر ممکن است.

ویژگی‌های کابل مخابراتی چیست؟

کابل مخابراتی برای ارتباط بین پریز تا پست تلفن یا ترمینال مخابراتی استفاده می شود. کابل مخابراتی به دو دسته زمینی و هوایی تقسیم می شوند. هر کدام از کابل مخابراتی خصوصیات مخصوص به خود را دارند، برای مثال کابل های هوایی از روکشی مستحکم شکل گرفته اند که در برابر بارندگی و نور خورشید مقاوم باشند. معمولا این نوع از کابل ها به رنگ مشکی بوده و نسبت به کابل زمینی مقاومت بیشتری در برابر نور خورشید، باد و باران دارد. در ضمن کابل هوایی مخابراتی قابلیت خمش کمی دارد. لذا در مقایسه با کابل زمینی شکننده تر است. از این مدل کابل بیشتر در محیط های بیرونی(outdoor) یک ساختمان استفاده می شود.

کابل مخابراتی زمینی دارای روکش طوسی رنگ است. این کابل به دلیل انعطاف بالا در داخل ساختمان استفاده می شود. کابل مخابراتی زمینی به دلیل عدم مقاومت زیاد، دچار پوسیدگی می شود. کابل زمینی مخابراتی مقاومت زیادی ندارد. لذا با قرار گرفتن در معرض آفتاب دچار پوسیدگی می شود.

 

کابل فیبرنوری

انواع کابل مخابراتی مسی:

  •  ژله فیلد کانالی (CFC)
  •  ایرکور کانالی (CUC)
  • کابل هوایی مسی ساده (AC)
  •  ژله فیلد خاکی (BFC)
  • هوایی مهاردار (SSC)
  •  هوایی مهاردار (DW)

انواع کابل مخابراتی فیبرنوری:

  •  ژله فیلد کانالی (OCFC)
  •  ژله فیلد خاکی (OBFC)
  • کابل مهاردار فیبرنوری هوایی (OSSC)

کابل مسی

فروشگاه آراد شبکه از سال 93، به عنوان یک تامین کننده و توزیع کننده با داشتن ارتباطات و همکاری با واردکنندگان کابل های با کیفیت و داشتن استانداردهای ملی و بین المللی و عرضه ی کالاهای با کیفیت، یکی از موفق ترین فروشگاه های حضوری و اینترنتی در زمینه ی فروش کابل دوربین و شبکه و تجهیزات می باشد.

شما میتوانید برای خرید محصول مورد نظر خود با بهترین قیمت و خدمات از طریق این لینک اقدام نمایید.

همچنین میتوانید ما را در صفحه اینستاگرامی آراد شبکه دنبال کنید

 

keyboard_arrow_up