خرید سیم و کابل

خرید سیم و کابل

 خرید سیم و کابل 

گروه آراد شبکه قصد دارد در این نوشتار به برخی از سوالات متداولی که برای شما هنگام خرید سیم و کابل بوجود می آید، پاسخ دهد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

چه کابل شبکه ای بخریم؟

میدانیم که مدل های مختلفی از کابل شبکه تولید میشود. ولی در واقع کدامیک مناسب تر است؟ مطمئنا برای فروشنده هم پیش آمده که نداند به  مشتری کدام کابل شبکه را پیشنهاد بدهد؟ یا اینکه تفاوت های کابل های شبکه CAT5 و CAT6 و CAT7 چیست؟ هرکدام از آنها برای په زمانی و کدام محل استفاده می شوند؟

مقایسه قیمت هر کدام از کابل  ها؟

 

خرید سیم و کابل

کابل Cat5 چیست؟

طراحی این کابل به گونه‌ای است که می‌تواند از سرعت‌های نظری 10 تا 100 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند. سرعت این کابل به ویژه زمانی که کابل کوتاه‌تر است می‌تواند به گیگابیت نیز برسد.

کابل Cat5e چیست؟

این کابل با توجه به ظرفیت بیشتر حمل سیگنال از کابل Cat5 سریع‌تر است. Cat5e به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند در فواصل کوتاه اترنت سریع و اترنت دارای سرعت گیگابیت را پشتیبانی کند.

کابل Cat6 چیست؟

زمانی که بحث تداخل در میان باشد، این کابل مشخصات سخت‌گیرانه‌تری دارد. با توجه به این که بهبود تداخل در استفاده‌ی منظم تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند، عجله‌ای برای ارتقاء کابل Cat6 وجود ندارد.

کابل Cat6a چیست؟

کابل CAT6a ‌که همان تقویت شده CAT6 است برای سرعت 10 گیگابیت طراحی شده و در کنار تمامی استانداردهای حاضر دارای قابلیت سازگاری با تجهیزات قدیمی‌تر را نیز دارد. علاوه بر این از کابل Cat6a می‌توان در صنایعی که در راستای پشتیبانی از برنامه‌های دارای پهنای باند بسیار زیاد و فشرده از پلتفرم‌های محاسبه‌ای دارای عملکرد بالا استفاده می‌کنند، بهره گرفت.

 

عواملی که باید در زمان انتخاب بهترین کابل اترنت متناسب با نیاز خود در نظر گرفت:

با توجه به توسعه کابل‌های شبکه می‌توان دریافت که هر چه این استانداردها جدیدتر می‌شوند، سرعت بیشتر را با خود به ارمغان می‌آورند. اما چگونه می‌توان این دسته‌ها را تفکیک کرد؟ و چه زمانی باید از کابل‌های بدون غلاف، غلاف دار، به هم تابیده یا تک‌رشته‌ای استفاده کرد؟

 

همراهان ارزشمند اگر قصد خرید سیم و کابل را دارید، و همچنین سوالات دیگری در ذهن شما هست، میتوانید با مشاوران آراد شبکه در تماس باشید تا خریدی آسان و ارزان را تجربه کنید.

 

 

keyboard_arrow_up