راهنمای خرید کابل شبکه CAT6

کابل اترنت نوع رایج کابل شبکه است که با شبکه های سیمی استفاده می شود. کابل های اترنت دستگاه هایی مانند رایانه های شخصی، روترها و سوئیچ ها را در یک شبکه محلی متصل می کنند. این کابل های فیزیکی از نظر طول و دوام محدود هستند. اگر کابل شبکه بیش از حد طولانی یا بی کیفیت باشد، سیگنال شبکه خوبی را حمل نخواهد کرد. این محدودیت ها یکی از دلایلی است که انواع مختلفی از کابل های اترنت وجود دارد که برای انجام وظایف خاصی در شرایط خاص بهینه شده اند. برای اشنایی و خرید کابل شبکه CAT6 با ما در این مقاله همراه باشید.

اکثر کاربران با استفاده از دستگاه های بی سیم مانند تلفن یا لپ تاپ به اینترنت دسترسی دارند. این دستگاه ها با استفاده از Wi-Fi، سیگنال های بی سیمی که در سراسر خانه شما پخش می شوند، به اینترنت متصل می شوند.

خرید کابل شبکه CAT6

اما اگر مدتی است که از اینترنت استفاده می‌کنید – یا یک رایانه رومیزی دارید که برای آن از Wi-Fi استفاده نمی‌کنید – احتمالاً به جای آن از کابل اترنت استفاده خواهید کرد. کابل های شبکه سیم هایی هستند که کامپیوتر شما را به صورت فیزیکی به روتر یا مودم متصل می کنند.

کابل های شبکه ممکن است سخت یا محدود کننده به نظر برسند، اما می توانند سرعت و پایداری اینترنت شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

در اینجا آنچه شما باید در مورد کابل های اترنت بدانید، نحوه کار آنها، و آنچه که آنها را به یک جایگزین مفید برای Wi-Fi تبدیل می کند، آورده شده است.

ویژگی های کابل شبکه

  • یک کابل اترنت به شما امکان می دهد کامپیوتر خود را به صورت فیزیکی به اینترنت متصل کنید.
  • اتصالات اترنت تقریباً همیشه سریعتر از اتصالات Wi-Fi هستند و معمولاً پایدارتر هستند.
  • شما باید یک سر کابل اترنت را به روتر و سر دیگر را به کامپیوتر خود وصل کنید.

اکثر کاربران با استفاده از دستگاه های بی سیم مانند تلفن یا لپ تاپ به اینترنت دسترسی دارند. این دستگاه ها با استفاده از Wi-Fi، سیگنال های بی سیمی که در سراسر خانه شما پخش می شوند، به اینترنت متصل می شوند.

اما اگر مدتی است که از اینترنت استفاده می‌کنید – یا یک رایانه رومیزی دارید که برای آن از Wi-Fi استفاده نمی‌کنید – احتمالاً به جای آن از کابل اترنت استفاده خواهید کرد. کابل های اترنت سیم هایی هستند که کامپیوتر شما را به صورت فیزیکی به روتر یا مودم متصل می کنند.

کابل های اترنت ممکن است سخت یا محدود کننده به نظر برسند، اما می توانند سرعت و پایداری اینترنت شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

در اینجا آنچه شما باید در مورد کابل های اترنت بدانید، نحوه کار آنها، و آنچه که آنها را به یک جایگزین مفید برای Wi-Fi تبدیل می کند، آورده شده است.

همچنین مقاله راهنمای خرید کابل شبکه را هم مطالعه کنید.

یک کابل اترنت چگونه به نظر می رسد

کابل اترنت شبیه کابل تلفن سنتی است اما بزرگتر است و سیم بیشتری دارد. هر دو کابل شکل و دوشاخه مشابهی دارند، اما یک کابل اترنت دارای هشت سیم است، در حالی که کابل های تلفن دارای چهار سیم هستند. کانکتورهای کابل اترنت نیز بزرگتر هستند.

یک کابل اترنت کامپیوتر شما را به یک اتصال اینترنتی “سیم سخت” می کند

کابل اترنت که گاهی به عنوان کابل شبکه از آن یاد می‌شود، سیمی است که از روتر، مودم یا سوئیچ شبکه به رایانه شما اجرا می‌شود و به دستگاه شما امکان دسترسی به شبکه محلی (LAN) را می‌دهد – به عبارت دیگر، به آن اینترنت می‌دهد. دسترسی داشته باشید.

مزیت سیم‌کشی اتصال اینترنت شما این است که سریع‌تر و سازگارتر است. بدون دیوارها یا اشیاء دیگر که سیگنال های Wi-Fi شما را مسدود می کنند، لازم نیست نگران کاهش ناگهانی سرعت اینترنت باشید.

رده 6 یک استاندارد کابل اترنت  است که توسط انجمن صنایع الکترونیک و انجمن صنعت مخابرات تعریف شده است. Cat 6 ششمین نسل از کابل‌های اترنت جفت تابیده است که در شبکه‌های خانگی و تجاری استفاده می‌شود. کابل کشی Cat 6 با استانداردهای Cat 5 و Cat 5e که قبل از آن بود سازگار است.

خرید کابل شبکه CAT6

چگونه کابل CAT6 کار می کند

کابل های دسته 6 از  نرخ اطلاعات  گیگابیت اترنت 1 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کنند. این کابل ها می توانند 10 اتصال اترنت گیگابیتی را در یک فاصله محدود در خود جای دهند – معمولاً حدود 180 فوت برای یک کابل. کابل CAT6 شامل چهار جفت سیم مسی است و از تمام جفت‌ها برای سیگنال‌دهی استفاده می‌کند تا عملکرد بالای خود را به دست آورد.

سایر حقایق اساسی در مورد کابل های Cat 6 عبارتند از:

  • انتهای کابل CAT6 از همان  کانکتور استاندارد RJ-45  مانند نسل های قبلی کابل های اترنت استفاده می کند.
  • کابل با متن چاپ شده در امتداد غلاف عایق به عنوان Cat 6 شناخته می شود.
  • نسخه پیشرفته CAT6 به نام Cat 6a از سرعت 10 گیگابیت در ثانیه در فواصل بیشتر پشتیبانی می کند.

CAT6 در مقابل Cat 6a

استاندارد کابل افزوده رده 6  یا Cat 6a برای بهبود بیشتر عملکرد کابل های اترنت CAT6 ایجاد شده است. استفاده از Cat 6a نرخ دیتا اترنت 10 گیگابیتی را از طریق یک کابل تا 328 فوت فعال می کند. Cat 6 از اترنت 10 گیگابیتی فقط تا 164 فوت طول کابل پشتیبانی می کند. با عملکرد بالاتر، کابل های Cat 6a معمولاً بیشتر از CAT6 قیمت دارند و کمی ضخیم تر هستند. Cat 6a هنوز از کانکتورهای استاندارد RJ-45 استفاده می کند.

خرید کابل شبکه CAT6CAT6 در مقابل Cat 5e

تاریخچه طراحی کابل برای شبکه‌های اترنت منجر به دو تلاش جداگانه برای بهبود  استاندارد کابل  نسل قبلی  رده 5 شد. یکی در نهایت CAT6 شد. دیگری که Category 5 Enhanced نام داشت،  قبلا استاندارد شده بود.

Cat 5e فاقد برخی از پیشرفت‌های فنی است که در CAT6 انجام شد، اما از نصب‌های اترنت گیگابیتی با هزینه کمتر پشتیبانی می‌کند. مانند CAT6، Cat 5e از یک طرح سیگنالینگ چهار جفت سیم برای دستیابی به نرخ توان داده خود استفاده می کند. در مقابل، کابل های Cat 5 شامل چهار جفت سیم هستند اما فقط از دو جفت سیم استفاده می کنند.

از آنجا که زودتر در بازار در دسترس قرار گرفت و عملکرد قابل قبولی برای اترنت گیگابیتی با قیمت مقرون به صرفه‌تر ارائه کرد، Cat 5e به یک انتخاب محبوب برای نصب اترنت سیمی تبدیل شد. این پیشنهاد ارزش، همراه با انتقال نسبتاً آهسته صنعت به اترنت 10 گیگابیتی، پذیرش CAT6 را به طور قابل توجهی کند کرد.

محدودیت های CAT6

مانند سایر انواع کابل کشی EIA/TIA جفت تابیده، مسیرهای کابل CAT6 برای سرعت های اسمی اتصال به حداکثر طول توصیه شده 328 فوت محدود شده است. کابل کشی CAT6 از 10 اتصال اترنت گیگابیتی پشتیبانی می کند، اما نه در این فاصله کامل.

خرید کابل شبکه  CAT6

شما میتوانید برای خرید کابل شبکه CAT6  و همینطور تجهیزات شبکه سری به فروشگاه اینترنتی آراد شبکه بزنید تا بتوانید از طیف وسیغی از محصولات با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین محصول را خریداری نمایید.

بسیار متشکریم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

فروشگاه آراد شبکه از سال 93، به عنوان یک تامین کننده و توزیع کننده با داشتن ارتباطات و همکاری با واردکنندگان کابل های با کیفیت و داشتن استانداردهای ملی و بین المللی و عرضه ی کالاهای با کیفیت، یکی از موفق ترین فروشگاه های حضوری و اینترنتی در زمینه ی فروش کابل دوربین و شبکه و تجهیزات می باشد.

خرید کابل شبکه CAT6

صفحه اینستاگرامی مارا دنبال کنید تا از اخرین اخبار و بروزرسانی ها مطلع شوید

keyboard_arrow_up